- Mar, 09 Nov 2010 16:58
#994638
Hola, aquí os dejo un artículo que me ha llegado:
Saludos
Juanjo
03 Nov 2010
VUELING ARRIESGA: PILOTOS A 850 EUROS/MES
Este artículo denuncia el sistema de contratación de pilotos de la compañía Vueling. ¿Puede afectar a la seguridad el combinado bajos salarios más baja experiencia?
La compañía Vueling ha iniciado la contratación de pilotos en condiciones salariales no conocidas hasta ahora y siguiendo la línea de recorte de costes operativos de las compañías de bajo coste. Aunque en esta ocasión ha superado a la mismísima Ryanair.
La aerolínea española únicamente exige doscientas horas de vuelo y una licencia comercial para acceder al sistema de formación denominado “programa de pilotos cadetes” mediante el cual se accede al puesto de copiloto. Para optar a dicho programa el aspirante debe superar pruebas psicotécnicas, una entrevista y un simulador.
Pulsar sobre la imagen para descargar Convenio Colectivo de Vueling
Tras la selección el piloto debe reunir 16.000 euros y pagar al único centro concertado, CAE INTERNATIONAL TRAINING, situado en La Muñoza, Madrid. Será en estas instalaciones de Iberia, a su vez propietaria de Vueling, donde recibirá un curso de Habilitación de Tipo y completará las horas de restricciones para estar operativo en línea.
La novedad es que este curso de adaptación a la operación de vuelo de Vueling debe costearlo el alumno, y algunas voces aseguran que habrá que pagar aunque el piloto proceda de otra compañía aérea y acumule 2.000 horas de vuelo en el avión A320. Por todo ello hay quien denuncia que el proceso de selección del puesto de trabajo esconde un sistema irregular de ingresos para Vueling y CAE.
Las sorpresas no acaban aquí, ya que según algunas fuentes tras la firma del contrato de los alumnos que superen el proceso de formación, los pilotos entrarán en una bolsa de trabajo, permaneciendo disponibles para cualquier necesidad de la compañía. Todos ellos serán contratados de forma eventual para hacer frente a la campaña de verano, cuando la compañía Vueling amplíe la oferta de vuelos.
Tras pagar 18.000 euros para poder trabajar,
el piloto cobrará 838,30 euros al mes
Este sistema de contratación añade mayor polémica a la gestión del departamento de Recursos Humanos de Vueling. En una carta enviada a todos los pilotos de la compañía en septiembre solicitó que estos se redujeran al 50% bajo “la amenaza de despedir” a los menos antiguos en el escalafón (ver carta al director).
El sueldo que percibirán los pilotos seleccionados será de 838,30 euros al mes (ver CC Anexo A: Tablas Salariales 2010). Esta cantidad deberá servir para pagar la deuda contraída para obtener la habilitación de tipo, más los gastos de vivienda, manutención, transporte, etc.
¿En qué condiciones de seguridad van a volar los aviones de Vueling? Un piloto de baja experiencia (200 horas de vuelo) y un salario que no permite vivir de forma descansada puede ser un cocktail peligroso en la cabina de un avión.
Afortunadamente Vueling cuenta con profesionales, pilotos y copilotos, muy experimentados que velarán por la seguridad de la operación de vuelo, y además confiamos en la buena fromación de los pilotos cadetes, pero eso no debe desviar la atención hacia lo importante: la seguridad empieza mucho antes de la cabina del piloto.
Autor: Extracrew.com
Tema: Artículos
Categoría: Aspectos profesionales
http://www.flightschoollist.com/aviatio ... l-flights/
This August, President Obama signed the Airline Safety and Federal Aviation Administration Extension Act of 2010 (P.L. 111-216) into law. The Act is the first piece of major federal legislation aimed at strengthening airline safety standards passed in the last 20 years.
Most notably, the Act requires all commercial airline pilots to have completed a minimum of 1500 flight hours in addition to “appropriate” operational experience before they may begin piloting commercial passenger flights. Prior to the law’s enactment, pilots needed to complete as little as 250 hours before being hired by an airline.
Other major provisions of the Act include:
- The creation of a national electronic pilot records database; each airline must review the information in the database on a pilot prior to hire
- The establishment of a FAA Task Force on Air Carrier Safety and Pilot Training
- Airlines must now disclose which air carriers are responsible for transporting passengers during each leg of a flight
- The FAA must issue regulations limiting on-duty and flight time for pilots and address pilot fatigue
- Each airline must develop fatigue risk management plans and submit them for approval to the FAA
While the airline pilot unions were in support of the changes to the law, the legislation received considerable opposition from the airlines and flight training schools, which were concerned about the increased costs for training pilots and carrying out other provisions of the law.
Changes Come in Wake of 2009 Crash
The airline safety bill was passed in response to the February 2009 crash of Colgan Airlines Flight 3407 near Buffalo, New York. The Continental Connection flight killed 49 people, including the pilots and one person on the ground in Clarence Center, New York. It was the deadliest crash in the U.S. in seven years.
The National Transportation Safety Board (NTSB) attributed the crash to pilot error by Captain Marvin Renslow, who failed to respond correctly to a stall warning in the cockpit. Further investigation into the crash revealed that Renslow and co-pilot Rebecca Shaw had little operational experience flying that plane type in inclement weather and the majority of their training flight time was spent manning small, single-engine planes.
It also was discovered that the pilots had commuted to the regional airline’s hub in Newark the night before the flight and slept in the crew lounge rather than rent a hotel room. On the black box recording, the pilots are heard yawning several times and discussing their low salaries from Colgan and their long commutes to work.
Colgan Airlines, Continental’s regional airline partner, has been under investigation in the past for over-scheduling pilots. After the February crash, Colgan executives were brought before the NTSB and questioned about their practices, including the $15,800 annual salary of their pilots.
Does Law Go Far Enough?
Some believe that while the new law is a start, it does not go far enough to protect passenger safety, especially on smaller regional airlines. Regional carriers have been involved in the last seven fatal U.S. crashes with pilot error a contributing factor in four out of the seven. Over the past several years, troubled major airlines have contracted out work to these smaller, regional airlines as a way to save money.
The NTSB has been asking Congress to pass legislation to increase airline safety standards for many years. Without the Buffalo crash and lobbying efforts of the crash victims’ friends and family, this bill may have never passed.
Saludos
Juanjo
03 Nov 2010
VUELING ARRIESGA: PILOTOS A 850 EUROS/MES
Este artículo denuncia el sistema de contratación de pilotos de la compañía Vueling. ¿Puede afectar a la seguridad el combinado bajos salarios más baja experiencia?
La compañía Vueling ha iniciado la contratación de pilotos en condiciones salariales no conocidas hasta ahora y siguiendo la línea de recorte de costes operativos de las compañías de bajo coste. Aunque en esta ocasión ha superado a la mismísima Ryanair.
La aerolínea española únicamente exige doscientas horas de vuelo y una licencia comercial para acceder al sistema de formación denominado “programa de pilotos cadetes” mediante el cual se accede al puesto de copiloto. Para optar a dicho programa el aspirante debe superar pruebas psicotécnicas, una entrevista y un simulador.
Pulsar sobre la imagen para descargar Convenio Colectivo de Vueling
Tras la selección el piloto debe reunir 16.000 euros y pagar al único centro concertado, CAE INTERNATIONAL TRAINING, situado en La Muñoza, Madrid. Será en estas instalaciones de Iberia, a su vez propietaria de Vueling, donde recibirá un curso de Habilitación de Tipo y completará las horas de restricciones para estar operativo en línea.
La novedad es que este curso de adaptación a la operación de vuelo de Vueling debe costearlo el alumno, y algunas voces aseguran que habrá que pagar aunque el piloto proceda de otra compañía aérea y acumule 2.000 horas de vuelo en el avión A320. Por todo ello hay quien denuncia que el proceso de selección del puesto de trabajo esconde un sistema irregular de ingresos para Vueling y CAE.
Las sorpresas no acaban aquí, ya que según algunas fuentes tras la firma del contrato de los alumnos que superen el proceso de formación, los pilotos entrarán en una bolsa de trabajo, permaneciendo disponibles para cualquier necesidad de la compañía. Todos ellos serán contratados de forma eventual para hacer frente a la campaña de verano, cuando la compañía Vueling amplíe la oferta de vuelos.
Tras pagar 18.000 euros para poder trabajar,
el piloto cobrará 838,30 euros al mes
Este sistema de contratación añade mayor polémica a la gestión del departamento de Recursos Humanos de Vueling. En una carta enviada a todos los pilotos de la compañía en septiembre solicitó que estos se redujeran al 50% bajo “la amenaza de despedir” a los menos antiguos en el escalafón (ver carta al director).
El sueldo que percibirán los pilotos seleccionados será de 838,30 euros al mes (ver CC Anexo A: Tablas Salariales 2010). Esta cantidad deberá servir para pagar la deuda contraída para obtener la habilitación de tipo, más los gastos de vivienda, manutención, transporte, etc.
¿En qué condiciones de seguridad van a volar los aviones de Vueling? Un piloto de baja experiencia (200 horas de vuelo) y un salario que no permite vivir de forma descansada puede ser un cocktail peligroso en la cabina de un avión.
Afortunadamente Vueling cuenta con profesionales, pilotos y copilotos, muy experimentados que velarán por la seguridad de la operación de vuelo, y además confiamos en la buena fromación de los pilotos cadetes, pero eso no debe desviar la atención hacia lo importante: la seguridad empieza mucho antes de la cabina del piloto.
Autor: Extracrew.com
Tema: Artículos
Categoría: Aspectos profesionales
http://www.flightschoollist.com/aviatio ... l-flights/
This August, President Obama signed the Airline Safety and Federal Aviation Administration Extension Act of 2010 (P.L. 111-216) into law. The Act is the first piece of major federal legislation aimed at strengthening airline safety standards passed in the last 20 years.
Most notably, the Act requires all commercial airline pilots to have completed a minimum of 1500 flight hours in addition to “appropriate” operational experience before they may begin piloting commercial passenger flights. Prior to the law’s enactment, pilots needed to complete as little as 250 hours before being hired by an airline.
Other major provisions of the Act include:
- The creation of a national electronic pilot records database; each airline must review the information in the database on a pilot prior to hire
- The establishment of a FAA Task Force on Air Carrier Safety and Pilot Training
- Airlines must now disclose which air carriers are responsible for transporting passengers during each leg of a flight
- The FAA must issue regulations limiting on-duty and flight time for pilots and address pilot fatigue
- Each airline must develop fatigue risk management plans and submit them for approval to the FAA
While the airline pilot unions were in support of the changes to the law, the legislation received considerable opposition from the airlines and flight training schools, which were concerned about the increased costs for training pilots and carrying out other provisions of the law.
Changes Come in Wake of 2009 Crash
The airline safety bill was passed in response to the February 2009 crash of Colgan Airlines Flight 3407 near Buffalo, New York. The Continental Connection flight killed 49 people, including the pilots and one person on the ground in Clarence Center, New York. It was the deadliest crash in the U.S. in seven years.
The National Transportation Safety Board (NTSB) attributed the crash to pilot error by Captain Marvin Renslow, who failed to respond correctly to a stall warning in the cockpit. Further investigation into the crash revealed that Renslow and co-pilot Rebecca Shaw had little operational experience flying that plane type in inclement weather and the majority of their training flight time was spent manning small, single-engine planes.
It also was discovered that the pilots had commuted to the regional airline’s hub in Newark the night before the flight and slept in the crew lounge rather than rent a hotel room. On the black box recording, the pilots are heard yawning several times and discussing their low salaries from Colgan and their long commutes to work.
Colgan Airlines, Continental’s regional airline partner, has been under investigation in the past for over-scheduling pilots. After the February crash, Colgan executives were brought before the NTSB and questioned about their practices, including the $15,800 annual salary of their pilots.
Does Law Go Far Enough?
Some believe that while the new law is a start, it does not go far enough to protect passenger safety, especially on smaller regional airlines. Regional carriers have been involved in the last seven fatal U.S. crashes with pilot error a contributing factor in four out of the seven. Over the past several years, troubled major airlines have contracted out work to these smaller, regional airlines as a way to save money.
The NTSB has been asking Congress to pass legislation to increase airline safety standards for many years. Without the Buffalo crash and lobbying efforts of the crash victims’ friends and family, this bill may have never passed.
Última edición por Juanjo el Lun, 14 Mar 2011 17:12, editado 2 veces en total.