Hola a todos.
Os cuento mi experiencia.
Hace dos meses compre un equipo de fpv. Y tardaba un monton.Me puse en contacto con hobbyking.
Me dijeron que paciencia y espera.....
Se me paso el tiempo de reclamación de paypal por un dia......parezco nuevo.....
Hobbyking da por desaparecido el paquete a los dos meses de la compra.
Ahí es cuando realiza la búsqueda del paquete por su parte......y esta investigación tarda entre 4 y 8 semanas.
Y si finalmente dan por perdido el paquete te devuelven la pasta lo reenvían. total con un poco de suerte tendras de nuevo el material entre 4 y 5 meses.
He hablado mucho con una tal Angelyn de HK.....muy amable......y me lo ha explicado todo.
Le he dicho que no puedo esperar investigación reenvio o reembolso.
Le he dicho que si vuelvo a comprar el material y si el primer paquete es desaparecido finalmente que si me devuelve el dinero.....y me ha dicho que me promete que SI.
He vuelto a comprar el material y cual es mi sorpresa que Hobbyking ha cambiado las formas de envio.
Solo tiene dos.
UNa carísima y otra menos cara pero por FEDEX PRIORITY.......tiene todas las papeletas de ser parado en aduanas.
Le he contestado con mi ingles de discoteca que ......que estaba pasando con estas modalidades , que si esto es asi compraremos menos en HK.
y esto me ha contestado..........simplemente que es lo que hay......
Juzgad vosotros.......
Espero os sirva.
SALUDOS
Mohino, Aug 22 15:43:
Hi angelyn.
What happened with all shipping options that had hobbyking?
Now only there are two options?
Is more expensive buy on hobbyking¡¡¡¡

From today i think that i will buy less in hobbyking with this policy......
Thanks
RESPUESTA DE ELLA....
Angelyn P., Aug 23 15:09:
Hi Moises,
I understand that there's some questions that need to be answered. Please be informed that our shipping cost/shipping method may vary depending on the availability of shipping courier, type of order, weight and your location as well. Please be advised that we do not have control over this, because it is systematically generated.
Yes, there were changes as we encountered unusual delay to one of our couriers. Malaysia Post was disabled. For future orders, orders with Li Po batteries will be sent via FedEx, SCS (EU), PLT (RU) and Asendia (US). Non-Lipo will be sent via Singapore Post.
I understand that you want to purchase more items with us, please bear with us, as we are improving our services. For updates, you may visit our website from time to time. Your patience and understanding in this matter is highly appreciated. Have a great day!
If you need further assistance, you may contact us through our 24-Hour Customer Support Center (Live-Chat) at
www.hobbyking.com. Just click on the link at the top right part of the homepage to speak with one of our On-Line Chat Representatives for real time assistance.
Regards,
Angelyn P.
HobbyKing Support Team